پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4600
-
الف
+

اولین جشنواره برنامه‌های عروسکی

نخستین جشنواره برنامه‌های عروسکی ایران ۱۸ تیرماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری ایرنا، معاون امور استان های سیما در نشست خبری امروز اعلام کرد: دومین جشنواره پویانمایی و اولین جشنواره برنامه های عروسکی ایران ۱۸ تیرماه در کرمانشاه برگزار می شود.

نشست خبری دومین جشنواره ملی پویانمایی و نخستین جشنواره عروسکی تلویزیون ایران ظهر امروز در ساختمان اداری صدا و سیما با حضور علی دارابی معاون امور استانها، سید عباس فاطمی رئیس مرکز سیما استان ها و رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره و محمد رضا شریفی رییس کمیته داوری جشنواره برگزارشد.

معاون امور استان ها در ابتدای این نشست اعلام کرد: دومین جشنواره ملی پویا نمایی و نخستین جشنواره عروسکی تلویزیون ایران در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشنواره با هدف رقابت سالم، شناخت استعدادها، تشویق برنامه سازان، فرصتی برای کشف استعدا دها در استان های مختلف و احیای تولیدات عروسکی برگزار می شود. سال گذشته این جشنواره در همدان برگزار شد و امسال در کرمانشاه برگزار می شود و این بار ۱۵۳۰ اثر در این جشنواره نمایش داده خواهد شد.

دارابی با اشاره به نمایش یکهزار و ۵۳۰ اثر به این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره با شعار ایرانی پویا، کرمانشاهی زیبا از ۱۸ تیر کار خود را آغاز خواهد کرد همچنین از ۱۵ تیرماه، هفته فرهنگی کرمانشاه شروع می شود و به مدت یک هفته یکهزار و ۵۳۰ اثر توسط داوران بررسی می شود. ۳۵۵ اثر به جشنواره راه پیدا می کنند و در میان این تعداد ۶۵ اثر تندیس و جایزه خواهند گرفت. مراسم اختتامیه این جشنواره نیز ۲۰ تیر برگزار می شود.

او اعلام کرد: ما سعی داریم جشنواره ها را در شهرهایی که کم امکانات هستند برگزار کنیم تا به این مناطق فرصت گردشگری بدهیم.

دارابی همچنین با اشاره به اینکه سیاست سازمان صدا و سیما این است که سقفی برای پویانمایی و برنامه های عروسکی گذاشته نشود اظهار داشت: این یک سیاست بسیار کار آمدی است و ما سعی داریم تلاشمان در این عرصه را بیشتر کنیم.

معاون امور استان ها گفت: در این جشنواره ما از پیشکسوتان و هنرمندان فعال در عرصه پویانمایی و برنامه عروسکی تجلیل خواهیم کرد.

دارابی همچنین درباره صادرات محصولات پویا نمایی و عروسکی اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف ما در این زمینه ارتباط و مبادله این آثار با دیگر کشورها است.

س ح / س م

نظر شما
ارسال نظر